Розробка уроку з теми «Основи. Їх склад, назви, класифікація» (8 клас)


Мета: 
навчальна: продовжити знайомство учнів з основними класами неорганічних сполук, сформувати поняття про основи, їх склад, назви, класифікацію за розчинністю у воді, кислотністю; навчити складати формули основ та давати їм назви; розширити та конкретизувати поняття про основні оксиди; 
розвивальна: розвивати логічне мислення, спостережливість, уміння пов'язувати раніше здобуті знання з новою темою; 
виховна: виховувати любов до знань, пізнавальний інтерес до хімії.
Форми і методи: індивідуальна робота на карках, біля дошки, захист пошукових завдань, компютерне тестування, робота з комп’ютером (вивчення нового матеріалу за допомогою аудіолекції).
Обладнання: персональний комп’ютер, таблиця розчинності, періодична система    Д. І. Менделєєва, презентація, тест MyTest.
Тип уроку: комбінований.

Девіз: «Лише осмислені знання приносять плоди».

СТРУКТУРА УРОКУ
1.Організаційний момент………..........................1- 2 хв
2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань…10-15 хв
3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети та завдань уроку….2 хв
4.Вивчення нового матеріалу…………… ...........15-20 хв
5.Узагальнення та систематизація вивченого….10 – 15 хв
6.Підсумок уроку………………………… ...........3-4 хв
7.Домашнє завдання………………………...........1 – 2 хв

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
1)    Перевірка домашнього завдання біля дошки. (2 чні).
2)    Захист пошукових завдань (заслуховування доповідей учнів із презентаціями).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель:
Подивіться на зображені малюнки на слайді. Що ви тут бачите? (Господарське мило, засіб для чищення труб). Здавалося б такі знайомі, але різні предмети. А що ж їх об’єднує?(Діти пропонують варіанти відповіді). Іх обєднує речовина, яку використовують при їх виготовленні – це натрій гідроксид.  До цього часу ми не знали з вами цю сполуку. Але сьогодні у нас є можливість з нею познайомитися. Бо вона належить до другого класу неорганічних сполук – класу основ. Які сьогодні ми з вами і будемо вивчати.
Тому тема уроку «Основи, їх склад, назви, класифікація.»
Завдання, які ми поставимо перед собою:
1) Вивчити поняття основ.
2) Навчитися писати формули основ та давати їм назви.
3) Ознайомитися із класифікацією основ.
4) Розширити та конкретизувати поняття основного оксиду.
Цей урок буде не звичним оскільки весь новий матеріал ви будуте освоювати самостійно. Пропоную вам підсісти до своїх комп’ютерів. Ваше завдання переглянути аудіо-лекцію, законспектувати основні поняття теми в зошит, виконати усі завдання і на завершення роботи пройти тестування за допомогою якого ви отримаєте оцінку за цей урок. Отож починаємо.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Учні вивчають матеріал самостійно за допомогою аудіо-лекції під наглядом вчителя.
V. Узагальнення  вивченого матеріалу.
Комп’ютерне тестування.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Подяка за роботу. 
Оцінювання. 
Учням пропонується підбити підсумки уроку та продовжити наступні речення:
На уроці я...
- дізнався...
- зрозумів...
- навчився...
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- я змінив своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу

VII. Домашнє завдання. 

         Усно: вивчити § 6.
         Письмово: завдання № 56-58 ст. 36
         Задача(додатково). Визначити кількість речовини та кількість катіонів, що містяться у 7,4г кальцій гідроксиду.



Немає коментарів:

Дописати коментар